بردکرامب (Breadcrumb) یا نشانگر صفحات چیست؟
نوشته شده توسط : mohammadsrc

به طبع برای شما اتفاق افتاده میباشد که آنقدر زد خورد خیالی داشته باشید آموزش سئو در مشهد که یادتان برود در کدام خیابان می‌باشید یا این که ابدا برای چه کاری وارد دکان گردیده‌اید. این روز ها دیگر نیازی وجود ندارد خیلی به خودتان فشار بیاورید تا یادتان بیاید هدفتان از وارد شدن به خیابان چه بوده میباشد؟ فارغ از آنکه از رهگذرها پرسش بپرسید، موبایلتان را خارج می آورید و گوگل مپ را گشوده میکنید و حالت مکانی خویش را مییابید. حتی می توانید مسیر منزل را روی گوگل معین فرمایید تا مجاورت‌ترین منش برای رجوع و برگشت به مبدا را به شما نماد دهد. شبیه این حادثه، برای اکثری از یوزرها نیز پیش میاید که برای یافتن محتوای موردنظر خویش، کاغذ جستجوی گوگل را بگشایند، کلمه و واژه‌ای را تایپ نمایند، وارد یک‌سری پیوند از نتیجه ها کاوش شوند و یک دفعه فراموش نمایند در حالا قرائت چه مطلبی میباشند، در چه سایتی می باشند، به هیچ عنوان این مقاله را به صدق پیدا کرده اند یا این که خیر؟ بردکرامب (Breadcrumb) یا این که نشانگر صفحه های، در واقع مانند گوگل مپ برای یوزرها وب میباشد و به آنها نشانه میدهد چه مسیری را طی کرده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند.

اشکال بردکرامب ها

مفهوم واژه و کلمه Breadcrumb چه است؟
برای توضیح معنا کلمه و واژه بردکرامب خوب میباشد به دنیای قصه‌های کودکی خویش خصوصی بزنید. روایت هانسل و گرتل را مطلقا به حافظه دارید. خواهر و برادری که برای پیداکردن مسیر، خرده‌های نان را تحت عنوان آرم رجوع به منزل، در مسیر جنبش خویش می‌ریختند. موفقیت کرامب در معنای خرده‌های نان میباشد که به استفاده کننده اذن میدهد به جایی که مسیر خویش را از آن شروع کرده‌اند، برگردند.

گونه های بردکرامب ها کدامند؟
بردکرامب یا این که نشانگر صفحه ها یا این که مسیر راهنما، بخشی از پباده سازی رابط کاربری UI (User Interface) میباشد که مسیر جنبش استفاده کننده در صفحه های تارنما را، تسهیل می نماید. بردکرامب‌ها در سیستم برهان‌ها، نرم افزار‌های قابل انعطاف‌افزاری، بلاگ‌ها و اینترنت‌وبسایت‌ها گزینه به کارگیری قرار می‌گیرند و به مخاطب این قابلیت را میدهند که با هر کلیک، به دایرکتوری موردنظر هدایت گردید.
نشانگر صفحه ها به سه تیم تقسیم می‌گردد:

1. نشانگر صفحه های شرایط (Location) :
رایج‌ترین نوع بردکرامب‌ها می‌باشند که سلسله مراتب و ساختار صفحه ها را علامت میدهند.

2. نشانگر صفحه ها خصوصیت :
‪(Attribute): به طبع برای شما اتفاق افتاده میباشد که وارد وب سایت‌هایی مثل دیجی استایل گردید و دنبال تیشرت بگردید. وقتی که وارد طبقه بندی فرآورده میشوید، ممکن میباشد نیاز داشته باشید که رنگ و سایز لباستان را نیز تعیین فرمائید. در اینجا بردکرامب‌های رنگ و اندازه، مبنی بر صفت می‌باشند.

3. نشانگر صفحه ها هیستوری یا این که مسیر(Path) :
این نوع مسیری را که استفاده کننده طی می‌نماید، به وی آرم می دهد؛ یعنی استفاده کننده متوجه می شود که در وب سایت از چه مسیرهایی تکان نموده است. شاید مسیر راهنمای صفحه های از حیث بعضی خیلی ضروری به لحاظ نرسد، زیرا دکمه رجوع و برگشت مرورگر، این شغل را برای مخاطب جاری ساختن می دهد ولی در هر اکنون، اثر گذار مسیر راهنمای صفحه ها، از امتیازات اینترنت‌وبسایت محسوب میشود.

چه هنگامی به کار گیری از بردکرامب ضروری میباشد؟
در وبسایت‌هایی که ساختار بغرنج‌ای دارا هستند و مجموعه‌بندی‌های گوناگون برای موضوعات و قسمت‌های گوناگون دارا هستند، به کار گیری از مسیر راهنمای صفحه های موءثر خواهد بود. هر وب سایت یا این که هر وبلاگی می تواند از نشانگر صفحه ها استعمال نماید، مگر آنکه گروه‌بندی منظمی نداشته باشد یا این که سلسله مراتب وب سایت، به صحت انتخاب نشده باشد. قابل ذکر میباشد که بردکرامب یک امکان اضافه برای وب سایت شماست و ابدا نمی‌توانید آن را جایگزین منوی اساسی وبسایت فرمایید.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: