الگوریتم Mobile First Index چیست؟
نوشته شده توسط : mohammadsrc

به عبارتی‌طور که از نام الگوریتم Mobile First Index معلوم میباشد، آموزش سئو در مشهد این الگوریتم گوگل معرفی شد تا ورژن گوشی اینترنت‌وب سایت‌ها را در حق تقدم ایندکس قرار دهد و درجه‌بندی تارنما‌ها در نتیجه ها کاوش را بر پایه ی این ورژن اعمال دهد. در‌صورتی‌که ترافیک ورودی وب سایت‌تان از ربات‌های خزنده موتور کاوش را نظارت فرمائید، از فرصت معرفی الگوریتم Mobile First Index ارتقاء معناداری در ترافیک ربات‌های موبایلی را مشاهده خواهید کرد. همینطور میبینید صفحه ها کش‌گردیده از وبسایت‌تان، بیشتر صفحاتی از ورژن تلفن همراه آن می‌باشند.

ولی این الگوریتم قرار وجود ندارد فقط به ورژن گوشی تارنما‌ها اعتنا کرده و ورژن دسکتاپ آنها‌را کلاً نادیده بگیرد، بلکه ورژن تلفن همراه را در حق تقدم قرار می دهد. درواقع درصورتی که سایتی هنوز ورژن تلفن همراه نداشته باشد، از ایندکس گوگل بیرون نمیشود؛ ولی نداشتن ورژن گوشی تأثیر منفی خویش را بر مرتبه وبسایت در حاصل کاوش آرم خواهد بخشید. علاوه بر این تارنما‌هایی که تجربه بهتری برای یوزرها موبایلی ساخت‌و‌ساز می‌نمایند، میتوانند جايگاه‌های بالاتری حتی‌د‌ر جستجوهای دسکتاپ بدست آورند.

الگوریتم Mobile First Index

گوگل این تغییرات را یک شبه ساخت و ساز نکرده میباشد، بلکه به گذر زمان جستجوی موبایلی را در حق تقدم قرار بخشید تا اینترنت‌مسترها زمان کافی برای تطبیق ‌دادن وبسایت‌ها با الگوریتم Mobile First Index داشته باشند. در آغاز در سال 2016 این الگوریتم تازه معرفی و بر روی بعضا وب سایت‌ها تست شد. در اوایل سال 2018 الگوریتم توسعه پیدا کرد تا آنجا که در آخرها امسال نیمی از تارنما‌هایی که گوگل خزش میکرد، مشمول الگوریتم Mobile First Index شدند. بعد از آن در میانه سال 2019 گوگل تصمیم گرفت این الگوریتم را به طور پیش‌فرض برای همگی تارنما‌هایی که نو فعال سازی می‌شدند، جاری ساختن نماید. در سال 2010 گوگل گفت 70 درصد وبسایت‌های اینترنتی مشمول این الگوریتم تازه گردیده‌اند و تا سپتامبر امسال تمامی وبسایت‌ها با این الگوریتم سنجش میگردند. تمامی‌گیری کووید 19 البته نرم‌افزار‌های گوگل را یه خرده به عقب انداخت تا در ماه مارچ سال 2021 به کار گیری آزمایشی از الگوریتم Mobile First Index برای همگی وبسایت‌ها استارت گردد.

انگیزه تولید الگوریتم Mobile First Index به وسیله گوگل
در سال‌های اخیر استعمال از تلفن همراه‌های هوشمند روزبه‌روز بسط یافته و پیرو آن به کار گیری از این موبایل‌ها برای گشت و گذار در وب هم ارتقاء پیدا نموده است، از این رو گوگل ارتقاء شدیدی در تعداد کاربرانی که با موبایل‌های تلفن همراه به کاوش در آن میپردازند، روئت کرد. گوگل همواره مهم ترین گرفتاری خویش را بهبود تجربه یوزرها از کاوش در آن میداند، این گرفتاری برآورده نمی شود مگر اینکه تارنما‌های معرفی‌گردیده در حاصل جستجوی گوگل بتوانند تجربه کاربری نیکی تولید نمایند.

به همین استدلال گوگل بر کاربرپسند بودن وبسایت‌ها تاکید متعددی داراست و از‌آن‌جا‌که در سال‌های اخیر تعداد جستجوهای موبایلی در اکنون پیشی به دست آوردن از جستجوهای دسکتاپ بود، الگوریتم Mobile First Index را معرفی کرد تا یاروهمدم با تغییر و تحول اخلاق یوزرها، تغییر‌و تحول نماید و به نیازهای آنان جواب دهد.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: