گوگل سندباکس
نوشته شده توسط : mohammadsrc

احتمالا اسم این تکنیک گوگل هنگامی به گوش شما خورده که جدید وب سایت خویش را فعال‌ساز‌ی کرده‌اید و درپی بالا بردن جايگاه تارنما خویش در حاصل جستجوی گوگل میباشید. آموزش سئو در مشهد برای آنکه خاطر شما‌را شل کنیم، عالی میباشد. رایاپارس بدانید که گوگل هیچ زمان اینگونه ادعایی را نپذیرفته. ahrefs البته سئوکاران در سرتاسر عالم معتقدند گوگل سندباکس وجود داراست. فعلا فقط منبع جان دار، تجربیات سئوکارانی میباشد که توانسته‌اند درجه وب سایت‌ها را در گوگل افزایش دهند.

Google Sandbox effect چه می نماید؟
اسم گوگل سندباکس از سطل‌های شنی خردسالان گرفته گردیده که در کنار کنار دریا، با آنان بازی می‌نمایند. انگیزه این اسم گذاری این میباشد که تارنما‌های نو ساخت‌و‌ساز گردیده که مانند خردسال ها خردسال می باشند، غرض این ترفند گوگل قرار می گیرند. غرض مهم گوگل از راه اندازی اینگونه سرویسی، دوری از گسترش سریع وب سایت‌های اسپم در حاصل کاوش بوده‌میباشد. سندباکس خلاقیت گوگل میباشد تا وب سایت‌های ضعیف و اسپم که قصد دارا هستند با نقض ضوابط گوگل سکو خویش را ارتقاء دهند، نتوانند مرتبه بالایی استخراج نمایند. گوگل تارنما‌های جدید تاسیس گردیده را پیش از ایندکس شدن در مقر داده خویش قرار می دهد و از نگاه کیفی آن ها را پژوهش می‌نماید. برهه زمانی فرصت سندباکس شدن وب سایت را بعضی سئوکاران حدود ۶-۹ ماه و بعضا دیگر حدود ۱ تا ۴ ماه تقریب زده‌اند. درین دوران فرصت، وبسایت‌های نو ساخت و ساز گردیده با لغات کلیدی معدود رقابت، در جستجوها ظواهر می شوند، البته در عبارات کلیدی لبریز رقابت، وب سایت‌هایی اکران داده می شوند که از لحاظ تجربیات کاربری امتیاز بالایی گرفته‌اند.

خروج از گوگل سندباکس

هنگامی که تارنما‌ها بتوانند به گوگل ثابت نمایند که خطایی در ساختار داخلی آنها نیست، از Google sandbox بیرون میشوند. با این شغل، اکثر وب سایت‌های جدید تاسیس گردیده، بایستی اقدامات ذیل را اجرا دهند تا بتوانند جايگاه خودشان را در گوگل ارتقاء دهند. از حافظه مبرید که هنگامی وب سایت شما از سندباکس بیرون میگردد، دیگر هیچ گاه به وارد آن نمی شود.

1. با عبارت Site:www.yourdomain.com وبسایت خویش را نظارت فرمایید. شاید به هیچ وجه سندباکس نشده باشید و وب سایت شما اختلال دیگری داشته باشد.

2. لینک و پیوند بیلدینگ‌های بهینه سازی کلاه سیاه را ابدا استعمال نکنید.

3. نقشه وبسایت خویش را در گوگل وبمستر تولز تصویب نمایید.

4. محتوای وب سایت خویش را مطابق اصول بهینه سازی، با صرفه فرمائید.

5. اسم لینک و پیوند صفحه های را تغییر و تحول دهید و در نشانی صفحه ها، از کلمه ها کلیدی به کارگیری فرمائید.

6. از هاست و دامنه دارای اعتبار به کار گیری نمائید.

7. لینک و پیوند های بد و وخیم را از وبسایت خویش حذف فرمایید.

تاریخچه گوگل سندباکس
چه شد که نخستین دفعه سئوکاران به ترفند گوگل برای عدم درجه‌بندی وبسایت‌های نو فعال سازی گردیده تردید کردند؟ داستان به سال ۲۰۰۴ برمی‌شود که وبمسترها و متخصصان seo، وب سایت‌های نو‌ای تاسیس کردند و علی‌رغم کارکردن بر روی بهینه سازی وبسایت، متوجه شدند گوگل آنان را مرتبه بندی نکرده‌میباشد. آنان متوجه شدند گوگل مطالب تارنما‌های تازه را ایندکس کرده، البته حتی به کار گیری از لغات کلیدی نادر‌رقابت هم سبب ساز نشده که سکو آنها در گوگل بالا برود. مورد دیگری که شک و تردید آن‌ها‌را بیشتر کرد، این بود که متوجه شدند در بقیه موتورهای کاوش یعنی یاهو و بینگ، مرتبه خیر و خوبی استخراج کرده‌اند. اینجا بود که تئوری «سندباکس» یا این که به عبارتی سطل شنی (باکس شنی) ساخت شد.

تیزهوش فیشکین، موسس و نهاد‌گذار وب سایت MOZ معتقد بود که تارنما SEOmoz علی‌رغم داشتن بک پیوند‌های قادر، بعداز تاسیس به برهه زمانی ۹ماه پنالتی گردیده بود. اینجا بود که بقیه صاحبان وبسایت‌ها و سئوکاران تجربه مشابهی را به اشتراک گذاشتند و وجود این تکنیک گوگل، به صورت غیر قانونی پذیرش شد.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: