تست سرعت لود سایت
نوشته شده توسط : mohammadsrc

همواره با مراجعه به وبسایت gtmetrix می‌توانید سرعت بارگذاری تارنما، تعداد درخواست های ارسالی به سرور، وسعت برگه تارنما و اکثری مفاد دیگر را مشاهده و رسیدگی کنید. آموزش سئو در مشهد در گزارش تهیه و تنظیم گردیده به وسیله این وبسایت برای اگاهی از سرعت سرور مورد نیاز میباشد مواقعی که با نوع (Type) سرور server معین گردیده اند را نظارت نمایید. رایاپارس در نصیب Optimize images می‌توانید واحد سنجش باصرفه بودن تصاویر وب سایت را ارزیابی فرمائید. ahrefs سرعت بارگذاری وب سایت - آزمایش سرعت بار گذاری وب سایت

برای محسوس بودن تغییر‌و تحول سرعت، یک ورژن یکسان از نرم افزار وردپرس در دو تارنما تحت نصب گردیده است. تارنما ۱ از هاست لینوکس ساده و وبسایت ۲ از هاست لینوکس ماهر به کارگیری میکند. تفاوت سرعت بارگذاری وب سایت در تصاویر ذیل به طور کامل مشخص و معلوم و بیان کننده هست:

آزمایش سرعت بارگذاری وب سایت ۱ در هاست لینوکس بی آلایش:
سرعت بارگذاری وب سایت - عامل ها اثرگذار بر سرعت بار گذاری وبسایت
شایسته ترین ابزارهای آزمایش سرعت وب سایت
برای آزمایش سرعت وبسایت شیوه‌ها و ابزارهای مختلفی وجود داراست. ۴ ابزاری که در پی معرفی کردیم اولاً بدون پول‌اند، دوماً از جنبه‌های مختلفی که درپی توضیح می دهیم خوب و کاربردی‌خیس می‌باشند.

۱. page speed insights

PageSpeed Insights یکی‌از ابزارهای مجانی گوگل برای آزمایش سرعت تارنما و سنجش تجارب یوزرها میباشد. در پی به‌مکان نام کاملش از مخخف آن یعنی PSI به کارگیری می کنیم.

شاخص‌هایی که PSI برای اندازه‌گیری سرعت سایت و سنجش تجربیات یوزرها داراست مطابق استاندارهای گوگل می‌باشند. یعنی به عبارتی شاخص‌‌هایی که گوگل برای مرتبه‌بندی سایت‌ها به کارگیری می‌‌نماید.

هر مورد از این شاخص‌ها مثل تأثیر دروس کارنامه روزگار مکتب روی نمره میانگین ضریب و وزن دارا‌هستند. از جملهً در حالتی‌که درس ریاضی ضریب ۴ داشت یعنی تاثیرش ۴ موازی درس ورزش با ضریب ۱ میباشد. معیار تاثیرگذاری شاخص‌ها در PSI با درصد معلوم گردیده و در غایت یعد از یک احتساب با پیش بینی تک تک شاخص‌‌ها، به عددی فی مابین ۱ تا ۱۰۰ می‌رسیم. این نمره سرعت شماست که بالای گزارش برای دو نوع دستگاه گوشی و رایانه‌های فردی مجزا گزارش میگردد. هر چه عدد گزارش گردیده بزرگتر باشد یعنی سرعت و تجارب یوزرها از سایت شما عالی میباشد.

در قسمت‌های آن گاه با جزئیات بی نقص درباره این گزارش و طرز به کار گیری از آن برای ارتقاء و سئو سرعت وبسایت توضیح دادیم.

۲. جی تی متریکس (Gtmetrix)

ابزار دوم و پرکابرد آزمایش سرعت تارنما، جی تی متریکس میباشد. جی تی متریکس سه نمره پایانی بر پایه ی سه طریق اندازه‌گیری متعدد برای سرعت وب سایت گزارش می دهد.

این سه تا که در تصویر تحت با قاب قرمز‌رنگ مشخص و معلوم گردیده‌اند را درپی به ترتیب توضیح میدهیم.

۱. PageSpeed Score

PageSpeed Score به طور درصد اکران داده میشود و بر اساس به عبارتی خدمت آزمایش سرعت گوگل (شبیه به عبارتی آزمایش PSI) میباشد. ولی این شیوه سنجش کارایی تارنما در جی تی متریک مقداری ویرایش گردیده است.

جی تی متریکس یک جايگاه‌بندی براساس حروف لاتین (A, B, C ,...) هم به‌این درصد اضافه نموده است.

۲. YSlow Score

شیوه YSlow مبنی بر ۲۳ شاخص عملکردی میباشد که کمپانی یاهو برای سنجش سرعت و همت وب سایت‌‌ها استعمال می‌نماید. این ۲۳ شاخص وزن و اثر متنوعی روی نمره آخری دارا هستند. معمولاً عددی که درین طریق به دست میاید مسافت یه خرده با PageSpeed Score دارااست.

۳. Fully Loaded Time

این شاخص برحسب مجال گزارش می گردد و مقطع فرصت بار گذاری بدون نقص وب سایت را آرم می دهد. این فرصت ممکن میباشد از تجربیات خودتان زمان بر‌خیس باشد زیرا جی تی متریکس در‌این شاخص وقتی را در حیث میگیرد که برگه تماما بار گذاری گردیده و تا ۲ ثانیه هیچ ارتباطی با وب برقرار نکند. یعنی قابلیت دارااست وبسایتی در ظواهر بی نقص بار گذاری گردیده باشد ولی همچنان در هم اکنون اخذ پوشه‌ یا این که رابطه با سرور باشد. هر وقت این رابطه انقطاع شد یعنی کاغذ Fully Load شد‌ه‌است.

۳. webpagetest

سو‌مین ابزار کاربردی برای محاسبه و باصرفه‌سازی سرعت تارنما webpagetest میباشد. با این خدمت بدون پول، می توانید یک رسیدگی بی نقص از مجال لود و عامل ها تاثیرگذار در کندی سایت به دست ‌آورید.

ولی گزارش webpagetest جامع و تخصصی میباشد. با این ابزار می توانید ایرادات امنیتی، تصاویر پرحجم، منابع مازاد، پردازش‌های مجال‌بر و دیگر اشتباهات احتمالی را پیدا نمائید.

شایسته ترین ساختار برای کمپین جستجوی گوگل ادز چه‌طور می باشد؟مطلقا بخوانید: شایسته ترین ساختار برای کمپین جستجوی گوگل ادز به چه شکل میباشد؟
آزمایش سرعت و کارایی این خدمت هم براساس طرز Page Speed گوگل عمل می‌نماید.

۴. سرچ کنسول

معین میباشد که وظیفه مهم سرچ کنسول آزمایش سرعت سایت وجود ندارد؛ سرچ کنسول ابزاری برای سنجش سعی و حضور وب سایت در حاصل گوگل میباشد. تفحص بیشتر ...

البته گوگل در واپسین به‌روزرسانی سرچ کنسول گزارش جدیدی به اسم Core web vitals اضافه کرد که سرعت وب سایت را مبنی بر به عبارتی شیوه Page Speed گوگل به طور مداوم اندازه‌گیری و گزارش میدهد.

در‌این گزارش خبری از اعداد و ارقام غامض وجود ندارد. صرفا سه سطح ضعیف، مستلزم باصرفه‌سازی و عالی دارااست.

کدام ابزار آزمایش سرعت وبسایت خوب و ظریف‌خیس میباشد؟
یکسری نکته قابل توجه در نظارت سرعت وب سایت وجود داراست که پیش از استعمال از هر ابزاری بایستی بدانید.

در صورتیکه شما با وب پرسرعت و با با کیفیت یک وب سایت هنگفت و پرحجم را گشوده نمایید، شاید لود بدون نقص آن صرفا یک ثانیه ارتفاع بکشد. البته کاربری که به هر دلیلی با وب ضعیف و معدود سرعت بخواهد همین وب سایت را گشوده نماید شاید ۳۰ ثانیه در انتظار بماند. این نکته را هم در لحاظ بگیرید که عواملی مثل اختلالات کانال وب ‌قادر است این تجارب را بدتر هم بکند.

نکته حائض اهمیت آجل، آزمایش کردن مجموع صفحه های وبسایت میباشد. در حالتی که یک کاغذ (مثل صفحۀ اساسی وبسایت) خیلی سریع میباشد نباید معیاری برای تک تک سایت باشد. آحاد صفحه ها یا این که مراحلی که استفاده کننده دنبال می‌نماید می بایست سریع باشد خیر تنها یک ورقه.

 

آزمایش سرعت بارگذاری تارنما ۲ در هاست لینوکس ماهر پرسرعت:
سرعت بار گذاری وب سایت - دست اندرکاران اثر گذار بر سرعت بار گذاری تارنما

با اعتنا به تصاویر بالا می توانید اینطور سود بگیرید که چه‌گونه می توایند با خرید هاست لینوکس ماهر سرعت وبسایت خویش را فراتر ببرید. با بالا بردن سرعت سایتتان مطمئنا می توانید seo وبسایت خویش را در موتورهای کاوش بهبود ببخشید. یکی عامل ها بسیار اساسی در ذر مرتبه تصاحب کردن از موتورهای کاوش سرعت بار گذاری شدن وب سایت میباشد.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: