نوشته شده توسط : mohammadsrc

لینک و پیوند‌های فالو (Dofollow) و نوفالو (Nofollow) فاکتور بسیار آموزش سئو در مشهد مهمی در با صرفه‌سازی وب سایت برای موتورهای کاوش می باشند. کلیه تارنما‌ها و صفحه های اینترنت یه یک طریق یا این که به وسیله پیوند‌های دیگر با هم رابطه برقرار می‌نمایند. ساختن بک لینک و پیوند، جزئی از offpage seo میباشد و استخوان‌بندی توفیق هر وب سایت میباشد. درین نوشته‌ی علمی به چک آنان و تفاوت پیوند‌های فالو و نوفالو خوا‌هیم پرداخت.


تفاوت پیوند فالو و پیوند نوفالو

زمانی که پست یا این که شیت جدیدی را اضافه میکنید، ربات‌ها یا این که خزنده‌های گوگل آن برگه یا این که پست را کراول می‌نمایند. فرض فرمایید که در اکنون تایپ کردن یک مقاله می باشید و در آن پست شما پیوند‌های داخلی و یا این که پیوند‌های فرنگی تارنما‌های دیگر را به سایت خویش اضافه میکنید. در اینصورت زمانی که گوگل آن پست را کراول می‌نماید، این لینک و پیوند‌های داخلی و فرنگی را نیز دنبال خواهد کرد. زمانی که لینکی فالو (Dofollow) میباشد بدان معناست که شما هم نیز محتوای پیوند را گران بها میدانید؛ به صورت پیش‌فرض تمامی پیوند‌ها فالو می باشند و گوگل نیز این پیوند‌های داخلی و فرنگی را ردیابی می‌نماید.
وقتی که لینک و پیوند‌های داخلی یا این که پیوند‌های فرنگی را در پست خویش اضافه میکنید و یک تگ نوفالو در‌این پیوند‌ها قرار می‌دهید در فیض گوگل آن لینک و پیوند را دنبال نمی‌نماید؛ این بدان معناست که‌این لینک و پیوند‌ها کراول نمیشوند و بدین ترتیب بدین لینک و پیوند‌ها نوفالو (Nofollow) گفته می گردد. در این باره شما این لینک و پیوند‌ها را تأیید نمیکنید و فقط این لینک و پیوند‌ها بوسیله بازدیدکنندگان و خیر گوگل دنبال خواهند شد. به این ترتیب در حال حاضر می دانیم که در حالتی که به گوگل اذن دهیم لینک و پیوند‌های فرنگی (پیوند‌هایی که از وب سایت دیگر به تارنما ما پیوند داده میشود) در محتوای ما (پست) کراول شوند این لینک و پیوند‌ها، پیوند‌های فالو نامیده می گردند و در صورتی‌که تگ نوفالو را در پیوند‌های فرنگی در سایت خویش اضافه کنیم در فیض پیوند‌ها، لینک و پیوند‌های نوفالو نامیده می گردند.

خصوصیت‌های لینک و پیوند‌های فالو در بهینه سازی چه می‌باشند؟
به خواسته شعور تفاوت فی مابین لینک و پیوند‌های فالو و نوفالو، می بایست به روش فعالیت موتورهای کاوش نگاهی بیاندازیم. موتورهای جستجویی مانند گوگل مدام در‌پی سرنخ‌هایی بر روی صفحه های اینترنت می باشند که دارنده بالاترین درجه بر روی حاصل کاوش می باشند. یکی مواقعی که موتورهای کاوش در لحاظ میگیرند، تعداد پیوند‌هایی میباشد که از وبسایت‌های دیگر پیوند به آن شیت شد‌ه‌است. از جمله؛ دو پست با مورد شبیه بر روی وبسایت‌های مستقل وجود دارا‌هستند. هر دو پست دارنده کیفیت عالی می باشند، به خیر و خوبی مندرج و مملو‌از مطالب اثر گذار می باشند. با این اکنون یک کدام از این پست‌ها دارنده صدها پیوند طبیعی میباشد که لینک و پیوند به آن گردیده و از وب سایت‌های فرنگی می باشد. در حالیکه گزینه دیگر صرفا یک یا این که دو پیوند دارااست. در‌این نمونه، موتور کاوش تأکید بیشتر بر روی پستی می‌نماید که دارنده پیوند‌های متعددی میباشد چون اکثری از اشخاص دوست دارا‌هستند که به آن مقاله لینک و پیوند دهند. بدین ترتیب به پیوند‌هایی که موتور کاوش هنگام واکنش با آنان، پیوند متبوع را دنبال می‌نماید پیوند‌های فالو نامیده می‌گردد. این لینک و پیوند‌ها یاری به ارتقاء پیج رنک کاغذ می‌نمایند و هر چه پیوند‌های فالو طبیعی‌تری در یک تارنما/شیت باشد، احتمالا سبب سکو‌بندی فراتر گردد. همانگونه که بیان شد، هر لینکی به صورت پیش فرض یک پیوند فالو میباشد، به این ترتیب در حالتی که پیوند دربردارنده تگ نوفالو نباشد، در سود به صورت خودکار پیوند فالو است. پیوند‌های فالو قدرتمندترین نوع پیوند‌ها در بهینه سازی در لحاظ گرفته می گردند.



:: برچسب‌ها: آموزش سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohammadsrc

حال این پرسش مطرح می‌گردد که چه‌گونه سکو وب سایت را در الکسا مشاهده کنیم.  آموزش سئو در مشهد برای این عمل به تارنما الکسا میرویم و نشانی تارنما مان را وارد میکنیم. بعداز این عمل میتوانید دسته‌ای از داده ها، امتیازها و ترافیک وب سایت را ببینید. به علاوه، ابزار الکسا این قابلیت و امکان را برای شما آماده نموده است که داده ها دو وب سایت را با یکدیگر مقایسه نمائید.

جايگاه الکسا وب سایت اینجانب چه‌طور انتخاب می گردد؟
الکسا به دو شکل آمارها را محاسبه می‌نماید. یک طرز به کارگیری از تجهیزات تارنما و طریق دیگر پلاگین الکسا میباشد. در پنل داده الکسا، داده ها بازدید میلیون‌ها مخاطب وب گردآوری میشود و براساس بازدیدهای اختصاصی، جايگاه تارنما به حساب آوردن می‌گردد. این مرتبه منحصر به فرد دامین نخستین یعنی domain.com میباشد. بدین ترتیب، صفحه های زیرمجموعه وبسایت و وبلاگ‌ها مرتبه جدا ای اخذ نمیکنند. بعضی وقت ها شاهد این هستیم که ترافیک وبسایت شما ارتقاء می یابد، البته سکو الکسای شما شرایط خیر ندارد. در‌این‌صورت سعی وب سایت شما بهتر میباشد، ولی از آنجایی که درجه الکسا نسبت به وبسایت‌های دیگر معقول میگردد، سایر وبسایت‌ها عملکردشان از شما عالی میباشد.

درجه بندی تارنما‌ها در الکسا
وب سایت الکسا اطلاعات دردسترس در وب را گردآوری می‌نماید و تارنما‌ها را براساس داده‌های تولید گردیده بوسیله یوزرها درجه بندی می‌نماید. همانگونه که گفتیم هر چقدر این درجه ذیل‌خیس باشد، خوب میباشد. الکسا دو سکو جهانی و کشوری به شما می دهد. سکو جهانی الکسا، سکو تارنما شما بین آحاد وبسایت‌ها و وب لاگ‌های دنیا میباشد. در حالی که درجه کشوری، وبسایت شما‌را بین وب سایت‌های کشوری و مستقر آنالیز می‌نماید. ولی نباید فراموش نمائید که در شرایطی که تارنما خویش را جدید فعال‌ساز‌ی کردید، الکسا نمی‌تواند داده ها کافی گردآوری نماید. پس از ارتقا بازدیدها و بک لینک و پیوند از تارنما‌های دیگر، الکسا سکو وبسایت را مشخص و معلوم می‌نماید.

ابزار نظارت مرتبه وبسایت الکسا
برای اینکه بتوانید ریلکس‌خیس مرتبه الکسا وب سایت خویش را ببینید، نوار ابزار الکسا را از این وبسایت دانلود نمائید. با این فعالیت هرگاه که وارد وب سایت‌‌تان می شوید، با کلیک روی آیکون آبی الکسا، سکو تارنما در کشور ایران و عالم را مشاهده میکنید. سایت الکسا طبق آخری گزارش‌های خویش، آمار و داده ها نوار ابزار را مهمترین ملاک آماری معرفی نموده است. به این ترتیب هر سایتی به پلاگین الکسا احتیاج داراست.

برای جستن جايگاه وبسایت در گوگل چه شغل کنیم؟
آیا برای یافت کردن سکو وبسایت در گوگل مستلزم ابزار میباشید؟ جواب کوتاه به‌این پرسش نه میباشد. شما میتوانید به طور دستی نیز مرتبه تارنما خویش را نظارت نمائید. البته ابزارها سرعت جاری ساختن این فعالیت را ارتقا خواهند بخشید.



:: برچسب‌ها: آموزش سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohammadsrc

به عبارتی‌طور که از نام الگوریتم Mobile First Index معلوم میباشد، آموزش سئو در مشهد این الگوریتم گوگل معرفی شد تا ورژن گوشی اینترنت‌وب سایت‌ها را در حق تقدم ایندکس قرار دهد و درجه‌بندی تارنما‌ها در نتیجه ها کاوش را بر پایه ی این ورژن اعمال دهد. در‌صورتی‌که ترافیک ورودی وب سایت‌تان از ربات‌های خزنده موتور کاوش را نظارت فرمائید، از فرصت معرفی الگوریتم Mobile First Index ارتقاء معناداری در ترافیک ربات‌های موبایلی را مشاهده خواهید کرد. همینطور میبینید صفحه ها کش‌گردیده از وبسایت‌تان، بیشتر صفحاتی از ورژن تلفن همراه آن می‌باشند.

ولی این الگوریتم قرار وجود ندارد فقط به ورژن گوشی تارنما‌ها اعتنا کرده و ورژن دسکتاپ آنها‌را کلاً نادیده بگیرد، بلکه ورژن تلفن همراه را در حق تقدم قرار می دهد. درواقع درصورتی که سایتی هنوز ورژن تلفن همراه نداشته باشد، از ایندکس گوگل بیرون نمیشود؛ ولی نداشتن ورژن گوشی تأثیر منفی خویش را بر مرتبه وبسایت در حاصل کاوش آرم خواهد بخشید. علاوه بر این تارنما‌هایی که تجربه بهتری برای یوزرها موبایلی ساخت‌و‌ساز می‌نمایند، میتوانند جايگاه‌های بالاتری حتی‌د‌ر جستجوهای دسکتاپ بدست آورند.

الگوریتم Mobile First Index

گوگل این تغییرات را یک شبه ساخت و ساز نکرده میباشد، بلکه به گذر زمان جستجوی موبایلی را در حق تقدم قرار بخشید تا اینترنت‌مسترها زمان کافی برای تطبیق ‌دادن وبسایت‌ها با الگوریتم Mobile First Index داشته باشند. در آغاز در سال 2016 این الگوریتم تازه معرفی و بر روی بعضا وب سایت‌ها تست شد. در اوایل سال 2018 الگوریتم توسعه پیدا کرد تا آنجا که در آخرها امسال نیمی از تارنما‌هایی که گوگل خزش میکرد، مشمول الگوریتم Mobile First Index شدند. بعد از آن در میانه سال 2019 گوگل تصمیم گرفت این الگوریتم را به طور پیش‌فرض برای همگی تارنما‌هایی که نو فعال سازی می‌شدند، جاری ساختن نماید. در سال 2010 گوگل گفت 70 درصد وبسایت‌های اینترنتی مشمول این الگوریتم تازه گردیده‌اند و تا سپتامبر امسال تمامی وبسایت‌ها با این الگوریتم سنجش میگردند. تمامی‌گیری کووید 19 البته نرم‌افزار‌های گوگل را یه خرده به عقب انداخت تا در ماه مارچ سال 2021 به کار گیری آزمایشی از الگوریتم Mobile First Index برای همگی وبسایت‌ها استارت گردد.

انگیزه تولید الگوریتم Mobile First Index به وسیله گوگل
در سال‌های اخیر استعمال از تلفن همراه‌های هوشمند روزبه‌روز بسط یافته و پیرو آن به کار گیری از این موبایل‌ها برای گشت و گذار در وب هم ارتقاء پیدا نموده است، از این رو گوگل ارتقاء شدیدی در تعداد کاربرانی که با موبایل‌های تلفن همراه به کاوش در آن میپردازند، روئت کرد. گوگل همواره مهم ترین گرفتاری خویش را بهبود تجربه یوزرها از کاوش در آن میداند، این گرفتاری برآورده نمی شود مگر اینکه تارنما‌های معرفی‌گردیده در حاصل جستجوی گوگل بتوانند تجربه کاربری نیکی تولید نمایند.

به همین استدلال گوگل بر کاربرپسند بودن وبسایت‌ها تاکید متعددی داراست و از‌آن‌جا‌که در سال‌های اخیر تعداد جستجوهای موبایلی در اکنون پیشی به دست آوردن از جستجوهای دسکتاپ بود، الگوریتم Mobile First Index را معرفی کرد تا یاروهمدم با تغییر و تحول اخلاق یوزرها، تغییر‌و تحول نماید و به نیازهای آنان جواب دهد.



:: برچسب‌ها: آموزش سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohammadsrc

به طبع برای شما اتفاق افتاده میباشد که آنقدر زد خورد خیالی داشته باشید آموزش سئو در مشهد که یادتان برود در کدام خیابان می‌باشید یا این که ابدا برای چه کاری وارد دکان گردیده‌اید. این روز ها دیگر نیازی وجود ندارد خیلی به خودتان فشار بیاورید تا یادتان بیاید هدفتان از وارد شدن به خیابان چه بوده میباشد؟ فارغ از آنکه از رهگذرها پرسش بپرسید، موبایلتان را خارج می آورید و گوگل مپ را گشوده میکنید و حالت مکانی خویش را مییابید. حتی می توانید مسیر منزل را روی گوگل معین فرمایید تا مجاورت‌ترین منش برای رجوع و برگشت به مبدا را به شما نماد دهد. شبیه این حادثه، برای اکثری از یوزرها نیز پیش میاید که برای یافتن محتوای موردنظر خویش، کاغذ جستجوی گوگل را بگشایند، کلمه و واژه‌ای را تایپ نمایند، وارد یک‌سری پیوند از نتیجه ها کاوش شوند و یک دفعه فراموش نمایند در حالا قرائت چه مطلبی میباشند، در چه سایتی می باشند، به هیچ عنوان این مقاله را به صدق پیدا کرده اند یا این که خیر؟ بردکرامب (Breadcrumb) یا این که نشانگر صفحه های، در واقع مانند گوگل مپ برای یوزرها وب میباشد و به آنها نشانه میدهد چه مسیری را طی کرده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند.

اشکال بردکرامب ها

مفهوم واژه و کلمه Breadcrumb چه است؟
برای توضیح معنا کلمه و واژه بردکرامب خوب میباشد به دنیای قصه‌های کودکی خویش خصوصی بزنید. روایت هانسل و گرتل را مطلقا به حافظه دارید. خواهر و برادری که برای پیداکردن مسیر، خرده‌های نان را تحت عنوان آرم رجوع به منزل، در مسیر جنبش خویش می‌ریختند. موفقیت کرامب در معنای خرده‌های نان میباشد که به استفاده کننده اذن میدهد به جایی که مسیر خویش را از آن شروع کرده‌اند، برگردند.

گونه های بردکرامب ها کدامند؟
بردکرامب یا این که نشانگر صفحه ها یا این که مسیر راهنما، بخشی از پباده سازی رابط کاربری UI (User Interface) میباشد که مسیر جنبش استفاده کننده در صفحه های تارنما را، تسهیل می نماید. بردکرامب‌ها در سیستم برهان‌ها، نرم افزار‌های قابل انعطاف‌افزاری، بلاگ‌ها و اینترنت‌وبسایت‌ها گزینه به کارگیری قرار می‌گیرند و به مخاطب این قابلیت را میدهند که با هر کلیک، به دایرکتوری موردنظر هدایت گردید.
نشانگر صفحه ها به سه تیم تقسیم می‌گردد:

1. نشانگر صفحه های شرایط (Location) :
رایج‌ترین نوع بردکرامب‌ها می‌باشند که سلسله مراتب و ساختار صفحه ها را علامت میدهند.

2. نشانگر صفحه ها خصوصیت :
‪(Attribute): به طبع برای شما اتفاق افتاده میباشد که وارد وب سایت‌هایی مثل دیجی استایل گردید و دنبال تیشرت بگردید. وقتی که وارد طبقه بندی فرآورده میشوید، ممکن میباشد نیاز داشته باشید که رنگ و سایز لباستان را نیز تعیین فرمائید. در اینجا بردکرامب‌های رنگ و اندازه، مبنی بر صفت می‌باشند.

3. نشانگر صفحه ها هیستوری یا این که مسیر(Path) :
این نوع مسیری را که استفاده کننده طی می‌نماید، به وی آرم می دهد؛ یعنی استفاده کننده متوجه می شود که در وب سایت از چه مسیرهایی تکان نموده است. شاید مسیر راهنمای صفحه های از حیث بعضی خیلی ضروری به لحاظ نرسد، زیرا دکمه رجوع و برگشت مرورگر، این شغل را برای مخاطب جاری ساختن می دهد ولی در هر اکنون، اثر گذار مسیر راهنمای صفحه ها، از امتیازات اینترنت‌وبسایت محسوب میشود.

چه هنگامی به کار گیری از بردکرامب ضروری میباشد؟
در وبسایت‌هایی که ساختار بغرنج‌ای دارا هستند و مجموعه‌بندی‌های گوناگون برای موضوعات و قسمت‌های گوناگون دارا هستند، به کار گیری از مسیر راهنمای صفحه های موءثر خواهد بود. هر وب سایت یا این که هر وبلاگی می تواند از نشانگر صفحه ها استعمال نماید، مگر آنکه گروه‌بندی منظمی نداشته باشد یا این که سلسله مراتب وب سایت، به صحت انتخاب نشده باشد. قابل ذکر میباشد که بردکرامب یک امکان اضافه برای وب سایت شماست و ابدا نمی‌توانید آن را جایگزین منوی اساسی وبسایت فرمایید.



:: برچسب‌ها: آموزش سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohammadsrc

الگوریتم پنگوئن گوگل، روشی برای جايگاه‌بندی صفحه های میباشد آموزش سئو در مشهد که در آوریل ۲۰۱۲راه‌اندازی شد تا وب سایت‌هایی را که از طریق‌های بهینه سازی کلاه سیاه استعمال می‌کردند، پنالتی و از ورقه حاصل کاوش (SERP) حذف نماید. کمپانی گوگل در کنفرانس SMX که در امسال برگزار شد، اعلام‌کرد هرچند الگوریتم پاندا برای نبرد با محتوای بی‌کیفیت فعال سازی گردیده بود، هنوز سایت‌های اسپم متعددی وجود دارا‌هستند. به همین خیال گوگل الگوریتم پنگوئن را ابتکار نموده است تالینک‌های اسپم را پیدا نماید و وب سایت‌هایی را که به خرید لینک و پیوند رو می آورند، جریمه نماید. مقصود پنگوئن گوگل پنالتی کردن تارنما‌هایی بود که با طرز‌های اسپم، خرید پیوند و پرکردن صفحه های با عبارات کلیدی، قصد داشتند جايگاه خویش را در گوگل بهبود بدهند.
در هر آپ دیت الگوریتم پنگوئن، تارنما‌هایی که پیش‌خیس جریمه گردیده بودند و افت مرتبه داشتند، زمان پیدا می‌نمایند تا مرتبه‌شان را ارتقاء بدهند و در مقابل، وبسایت‎هایی که از پایین نگاه تیزبین پنگوئن جان سلامت به در برده بودند، ممکن میباشد جریمه شوند. اما گهگاه گوگل برخی وب سایت‌ها را به خطا جریمه می‌نماید که در شکل آپ تو دیت شدن الگوریتم، این اشتباه برطرف می شود.
تکثیر پنگوئن گوگل، بر ۳.۱درصد از جستجوهای انگلیسی گویش تاثیر گذاشت. میان سال‌های ۲۰۱۲تا ۲۰۱۶، این الگوریتم یک‌سری‌توشه آپ تو دیت رسانی شد و وبسایت‌های متعددی مبتلا پنالتی پنگوئن گوگل شدند و به گذر زمان مجال، ادراک جامعه seo از شیوه کوشش پنگوئن بیشتر شد. از اوایل سال ۲۰۱۷، پنگوئن به یکی هسته‌های مهم الگوریتم گوگل تبدیل گردیده است.


الگوریتم پنگوئن گوگل

آلرژی‌های گوگل پنگوئن چه می باشد؟
1. طرح لینک و پیوند‌ها: توسعه و گسترش، خرید و مالکیت بک‌پیوند‌هایی که کیفیت پایینی دارا‌هستند؛ یا این که داشتن لینک و پیوند‌هایی که به وب سایت شما ارتباطی ندارند، تصویری غیرواقعی از محبوبیت وب سایت شما نزد گوگل ساخت‌و‌ساز می‌نماید.
2. استعمال بیش تر از حد از لغت ها کلیدی: گنجاندن بیشتراز حد کلمه ها کلیدی در یک شیت اینترنت از نگاه گوگل کارایی برای دستیابی به مرتبه عالی در گوگل میباشد. به این ترتیب تکرار غیرطبیعی کلمه ها کلیدی، موجب جریمه شدن بوسیله الگوریتم پنگوئن گوگل میگردد.

طریق فعالیت گوگل پنگوئن چه‌طور میباشد؟
گوگل پنگوئن تارنما‌هایی را مقصود خویش قرار می دهد که بک‌پیوند‌های اسپم ساخته‌اند تا بتوانند حاصل جستجوی گوگل را به بازی بگیرند و سکو بالاتری کسب نمایند. الگوریتم‌های گوگل، هر تارنما را مبتنی بر فاکتورهای گوناگون گزینه سنجش و چک قرار می دهند. بعضا از این فاکتورها مثل سرعت وبسایت شناخته گردیده‌اند اما بعضا از فاکتورها نا مفهوم و ناشناخته‌اند.



:: برچسب‌ها: آموزش سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()